אידיאלים: המנוע החדש לצמיחה בארגונים

הספר grow שנכתב על ידי ג'ים סטנג'ל, מסכם מחקר רציני ומקיף בן 10 שנים אשר ביקש לדעת מה גורם לצמיחה של ארגונים לאורך זמן?

הממצאים של המחקר מאוששים לחלוטין את תפיסות הניהול ההומני ומביאים ראייה חותכת וחד משמעית אודות ההצלחה והאפקטיביות שבאימוץ מודל שבסיסו ביישום ערכים משותפים, או כפי שסטנג'ל קורא להם- האידיאלים של החברה.

ראו את הגרף המצורף  שעליו נאמר- טוב גרף אחד מאלף מילים…

הגרף התחתון מציין את הצמיחה הממוצעת של 500 החברות הבולטות במשק (בעיקר האמריקאי) בסקירת סטנדרד אנד פורס (ראו קישור כאן להרחבה על המדד).

מדובר במדד חשוב ביותר ונחשב כאינדיקטור עבור הכלכלה האמריקאית.

בגרף העליון מתוארת הצמיחה הממוצעת של 50 החברות שנחקרו במהלך 10 שנים על ידי סטנג'ל. חברות אלו נבחרו על ידיו משום שהן הבולטות ביותר בתחומן.

הפער הוא בלתי נתפס- כמעט 400% הפרש בין מדד 500 למדד 50. סטנג'ל רצה לדעת מה גורם להצלחה האדירה הזו והאם יש קשר מאחד בין חברות אלו?

התשובה היתה מיידית וחד משמעית- יישום האידיאלים המנוסחים על פי תפיסת שליחות- ערכים משותפים.

ההבדל הגדול הוא אינו במודל עסקי המבוסס על האג'נדה של הארגון אלא מודל עסקי המבוסס על ערכים המשותפים לארגון וללקוחות שלו.

זהו מודל שמקשיב כל העת לשינויים אשר במאה העשרים ואחת משתנים כל הזמן ובמהירות והדרך היחידה להתמודד עם שינויים אלו הם לקבוע ערכים משותפים.

סטנג'ל חקר מהם הערכים המשותפים של כל 50 החברות והוא מפרט אותם בספרו, למשל, כפי שהעלתי בפוסט קודם שהתמקד בחברת פמפרס, הערכים המשותפים של פמפרס מנוסחים כך:

Pampers exist to help mothers care for their babies' and toddlers' healthy, happy development"

השלב הבא במחקרו היה לבדוק כיצד נוסחו ערכים משותפים אלו בכל ארגון וכיצד יושמו בשטח.

הספר מתאר את המחקר שמוכיח כי ערכים משותפים והניהול שמיישם זאת, שאני קורא לו ניהול הומני, הוא המנוע לצמיחה ואפקטיביות ארגונית לאורך זמן!

הוא מנוע שצולח משברים כמו המשבר העולמי ב 2008-9, הוא יוצר חדשנות, הוא מביא ערך מוסף לעובדיו וללקוחותיו.

ומה קורה בארץ? תרבות ניהולית כזו קיימת רק במעט מאוד חברות וארגונים. מצד אחד אפשר להסיק שבארץ אין התשתית התרבותית העסקית לפעול בדרך זו, אולם מקבלי החלטות בעלי ראייה מחוץ לקופסא יכולים לזהות כאן הזדמנות אדירה להעתיק את עקרונות התפיסה הזו ולהתאימה לתרבות הישראלית, כפי שמציע מודל הניהול ההומני.

המחקר לא משאיר מקום לספק, אין זו הצלחה שנובעת בזכות מנכ"ל מוכשר ויחיד, אין זו טכנולוגיה פורצת דרך המכריעה את השוק, גם לא חדשנות יוצאת דופן, יש כאן התמקדות בערכים משותפים המניעים את הארגונים להצלחה.

10 שנים, 50 ארגונים, 400% רווח יותר מהממוצע הכולל. אלו נתונים שלא ניתן להתעלם מהם, אלא רצוי להפשיל שרוולים ולהתחיל ליישם.

לפרטים נוספים: 050-9398282, גיא

 

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s